Filmfestival 2017


Her er vores bidrag til filmfestivalen 2017 på UCN Mylius Erichsensvej. Som beskrevet i tidligere indlæg, har vi valgt at finde inspiration i en aktuel problematik - dét at der er meget få mandlige pædagoger i dagstilbud og at der desuden diskrimineres mod de der har valgt at arbejde i enten vuggestue eller børnehave. 
Vi håber at i vil tage godt imod vores film. 

Kommentarer

  1. Det stod klart, hvad budskabet med filmen var, men scenerne virkede lidt rodet.
    Scenerne fremstod lidt langtrukne i forhold til hvad de skulle fremvise. Men budskabet blev alligevel tydeliggjort i løbet af filmens forløb. De mange klip af de mandlige pædagogstuderende gav et stærkt udtryk, og var et godt virkemiddel for filmen.
    I forhold til læringsmålene opfylder de det første ved at man har filmet og brugt sig selv og arbejdet med lyd for at fremme visse følelser/stemninger og har inddraget tekst i ens film. Det andet læringsmål opfylder de ved at sætte fokus på nogle problemstillinger, som indebærer socialisering og inklusion. Det har også noget med trivsel at gøre, da der ville ske en væsentlig forandring, hvis man indretter samfundet kun med kvinder i pædagogfaget. Det er derfor et højaktuelt og udfordrende emne, som er lykkedes for dem. Grundet valget af emnet viser gruppen, at de har forstået tredje læringsmål, da emnet er aktuelt for understøttelsen af andres udvikling.
    Hilsen Gruppe 18 og Louises Hjort Manfred

    SvarSlet
  2. I filmen viser i hvordan man kan bruge et æstetisk udtryk, til at formidle et budskab. Budskab kommet til udtryk ved hjælp af filmiske virkemidler. Empatien bliver vækket ved hjælp af close-up, filter, musik/stemning, filter og brugen af kun en person. Nysgerrigheden bliver vækket ved da der også bliver brugt andre medier som avis og nyheder, som giver nogle fakta til den tese filmen viser. I viser hvordan man kan bruge et æstetisk udtryk til at kommunikere et budskab omkring et samfundsproblem. I sætter godt fokus på et fællesskab som har en bekymring omhandlende socialisering og inklusion på et fremtidigt arbejdsmarked for de mandlige pædagoger.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag